Vilkår og betingelser for bruk og salg
Hvis du har spørsmål knyttet til våre vilkår og betingelser eller vår returpolicy, vennligst kontakt oss via chat eller e-post oss på [email protected].
Vår kontoradresse:
Cited BV
Louizalaan 367
1050 Brussels
Belgium
Phone: +32 483 02 46 42
E-mail: [email protected]
Firmaregistrering og mva.: BE0896 938 016
Vilkår for bruk og salg på www.carpetstorelx.no
Returadresse:
Vennligst se våre returinstruksjoner eller kontakt oss via chat eller e-post angående riktig returadresse som skal brukes for å returnere kjøp i tilfelle du foretrekker å ordne din egen budtjeneste i stedet for å bruke vår returtjeneste.
1 – Nettbutikk
1.1. Disse generelle salgsbetingelsene gjelder for salg av tepper og tilbehør via Internett av Cited BV, Avenue Louise 367, 1050 Brussel, og/eller av dets tilknyttede partnere, heretter referert til som “leverandøren”. Disse generelle vilkårene har alltid forrang over alle andre vilkår og betingelser for kunden. Ytterligere vilkår og betingelser for kunden er ekskludert, med mindre de er uttrykkelig akseptert av oss på forhånd, skriftlig.
1.2 Vår nettbutikk er utstyrt med et SLL sikkerhetssertifikat. Dette betyr at vi oppfyller alle lovkrav med hensyn til sikkerheten til dine personlige og betalingsopplysninger. Vi streber etter å kontinuerlig forbedre sikkerheten til dine data og vil rapportere misbruk til kompetente myndigheter.
1.3. Vi gir aldri dine personopplysninger til tredjeparter. Hvis vi ønsker å gi dine personopplysninger til tredjeparter, vil vi alltid be deg om tillatelse på forhånd.
2 – Priser
2.1. Prisene oppgitt i vår nettbutikk inkluderer mva. Når du besøker nettstedet vårt fra et land utenfor EU, vil prisene vises eksklusiv MVA og kjøpet ditt vil bli gjort eksklusive MVA via betalingssiden.
Eventuelle kostnader som må betales for å sende et produkt vil være synlig i handlekurven din så snart du har lagt et produkt i handlekurven.
2.2. Når du gir oss fullmakt til å automatisk belaste kontonummeret ditt, er du forpliktet til å gi oss et korrekt kontonummer. Misbruk eller svindel vil bli straffet og rapportert til de aktuelle myndighetene. I et slikt tilfelle avgis det også en erklæring til vedkommende myndigheter.
2.3. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på våre produkter når som helst. Prisen som er oppgitt med produktet på nettsiden kan imidlertid ikke endres under kjøpet. Du betaler beløpet som er synlig med produktet og som også bekreftes til deg ved ditt elektroniske kjøp.
2.4. Hvis du kjøper et produkt i en periode der ingen kampanjekampanjer gjelder, kan det hende du ikke er kvalifisert etterpå for å få rabatt på det samme tidligere kjøpte produktet.
3 – Ordrene
3.1. En avtale er gyldig så snart du mottar en bekreftelse på din bestilling fra oss på e-post etter å ha lagt inn en bestilling i vår nettbutikk, eller ved å motta vår bekreftelse på din bestilling etter å ha sendt oss en e-post med forespørsel om å legge inn en rekkefølge.
3.2. Som kunde er du forpliktet til å oppfylle betalingsplikten din til nettbutikken. Betaler du ikke innen fastsatt frist vil du motta en purring fra oss. Hvis du fortsatt ikke har betalt etter 14 dager, vil du bli belastet. Dersom du fortsatt ikke har betalt gjelden etter flere purringer, vil et inkassobyrå stå for innkreving av det utestående beløpet. Når du handler på vegne av en juridisk enhet, må du ha fullmakt til å signere. Dersom du ikke har fullmakt til å signere, gjelder plikten deg som privatperson.
3.3. Etter at du har foretatt kjøpet vil du motta en skriftlig bekreftelse på kjøpet fra oss på e-post. Det står hvilket produkt du har kjøpt, hva det vil koste deg og hvor du kan henvende deg med eventuelle klager og kommentarer.
3.4. Vi er forpliktet til å levere produktet eller varen til deg innen 30 dager. Hvis artikkelen ikke er tilgjengelig innen denne perioden på grunn av uforutsette omstendigheter, vil vi informere deg skriftlig. Etter utløpet av disse 30 dagene vil du motta en refusjon av eventuell allerede betalt kjøpesum. Dette kan aldri være mer enn 100 % av det totale kjøpesummen. Men hvis du på forhånd har indikert at en erstatningsvare også er et alternativ for deg, vil vi forsyne deg med et erstatningsprodukt eller -vare som i størst mulig grad oppfyller dine krav. Du kan selvsagt på forhånd angi at du ikke ønsker dette.
3.5. Levering av produkter til utlandet kan ta litt lengre tid enn en levering i Belgia. Eventuelle kostnader som belastes for frakt til en adresse i utlandet er synlige for deg når du kjøper produktet.
3.6 Hvis du ønsker å bestille mer enn ett teppe, må du konsultere oss på forhånd via [email protected] for å sjekke tilgjengelighet og for å avtale endrede bytte- og returbetingelser som kan gjelde for bestillingen din. Vi forbeholder oss retten til å nekte bestillinger av mer enn ett teppe uten forutgående konsultasjon med vår salgsavdeling.
3.7 Vi forbeholder oss retten til å utsette eller avvise bestillinger når en transaksjon inneholder ufullstendige data eller data som ikke kan verifiseres eller når det er mistanke om misbruk og/eller svindel.
3.8 Hvis vi ikke er i stand til med rimelighet å fastslå denne informasjonen eller løse disse problemene, vil det bli foretatt en refusjon for kortet som ble brukt på kjøpstidspunktet, fratrukket eventuelle ikke-refunderbare betalingskostnader som påløper av betalingsbehandleren. Ingen annen form for refusjon eller kreditt vil bli tilbudt, og det vil heller ikke bli gjort en refusjon til noen tredjepartskort eller konto.
3.9 Om misbruik en/of fraude te voorkomen, behouden wij ons het recht voor om mogelijk gemaakte niet-restitueerbare betalingskosten die door de gebruikte betalingsverwerker in rekening zijn gebracht, in mindering te brengen in geval van annulering van de bestelling.
4 – Refleksjonstid
4.1. Du har alltid 30 dagers angrefrist etter levering av produkter kjøpt via vår nettside. Dersom du ønsker å returnere kjøpet, betaler du kun fraktkostnadene for å returnere det aktuelle produktet dersom du velger å ikke benytte deg av vårt gratis byttetilbud, hvor du velger enten et annet tilsvarende teppe fra vårt sortiment eller for samme modell i en størrelse mindre eller større.
Dersom du ønsker å returnere et produkt, vennligst send din returforespørsel til [email protected] med oppgi bestillingsnummer.
4.2. Produkter som returneres til oss må holdes i perfekt stand og må være i originalemballasjen.
5 – Klager og garanti
5.1. Klager på kjøpte produkter skal alltid meldes til oss på e-post eller i rekommandert brev innen 30 dager etter levering. Våre ansatte svarer vanligvis innen 24 timer etter å ha mottatt en klage.
5.2. Klager på selve produktet skal også meldes til oss skriftlig på e-post. Vi ber deg om å beskrive klagen din så spesifikt som mulig. Hvis vi ikke klarer å håndtere og løse din klage selv, vil vi kontakte produsenten eller grossisten for deg og mekle for deg som mellommann.
5.3. Klager behandles vanligvis av oss innen 14 dager. Klager behandles alltid skriftlig. Vi streber alltid etter å gi deg utmerket service og full tilfredshet til enhver tid.
5.4. En garanti gjelder for hvert produkt vi leverer til deg. Hvor lenge denne garantien varer avhenger av produktet og produsenten. Du drar alltid nytte av minimumsgarantibetingelsene gitt i europeisk forbrukerbeskyttelseslovgivning.
Du kan alltid kontakte oss for å finne ut nøyaktig garantiperiode for et spesifikt produkt. Dersom du oppdager en defekt eller mangel ved en av våre varer, ber vi deg rapportere dette til oss innen 48 timer etter levering.
5.5. Hvis produktet viser en defekt innenfor garantiperioden som er forårsaket av en produksjonsfeil, kan du stole på garantiene som tilbys av produsenten av produktet.
6 – Byrde
6.1. Selv om produktene våre er nøye utvalgt av oss, er det mulig at et produkt du har kjøpt ikke helt oppfyller dine forventninger på grunn av produktets natur. I dette tilfellet fraskriver vi oss ethvert ansvar overfor oss og påpeker at du har det fulle ansvar for bruken av produkter kjøpt fra oss.
6.2. Leverandøren er ikke ansvarlig for skader som varene eller tjenestene kan påføre kjøperen og dennes varer og ansatte direkte, eller som er et resultat av bruk av de leverte produktene, utførte tjenester og/eller arbeider utført av leverandøren.
6.3. Leverandøren er heller ikke under noen omstendigheter ansvarlig for indirekte skade, herunder forretningsskade, slik som, uten begrensning: personalkostnader, økt følsomhet for funksjonsfeil, omdømmeskade, redusert pålitelighet, tapte besparelser, tapt fortjeneste, distribusjonskostnader mv.
6.4. Kjøper vil holde og holde leverandøren skadesløs for alle skader og kostnader som måtte oppstå som direkte eller indirekte følge av krav og/eller krav fra tredjemann med hensyn til denne skaden.
6.5. Leverandøren kan heller ikke holdes ansvarlig for krav fremmet av tredjepart mot kjøper.
6.6. Leverandøren gjør alltid sitt ytterste for å levere bestillinger punktlig i henhold til inngått avtale med hensyn til leveringstid. Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader som måtte oppstå ved eventuell forsinket levering av de leverte varene eller tjenestene.
6.7. Kunden er alene ansvarlig for riktig bruk av produktet, tjenesten eller programvaren, under hensyntagen til spesifikasjoner, dokumentasjon og instruksjoner for det aktuelle produktet.
6.8. Alle tvister som oppstår fra denne avtalen er underlagt belgisk lov. Retten i Brussel er kompetent for alle tvister som oppstår fra denne avtalen.
7. Ta kontakt med
Hvis du har spørsmål om våre salgs- eller returbetingelser, vennligst kontakt oss på [email protected]